Etsy Seller Challenge, Dag 4: Branding

Op dag 4 van de seller challenge gaat het om de eigen merk. 

Het klinkt misschien raar, aangezien ik kunst maak, maar ik hou van eenvoud. Ik ben altijd sceptisch als iets op de een of andere manier onnodig opgeblazen en ingewikkeld is. Ik vraag me dan altijd af hoezo iemand dit nodig vond, en wat degene probeert om te verbergen. Ik denk, dat dit in mijn kunst duidelijk wordt en ik wilde het natuurlijk ook in mijn logo laten zien.

Mijn logo heb ik zelf ontworpen. De letters zijn gewoon de voorletters van mijn voornamen en achternaam. De kleuren behoren tot mijn lievelingskleuren, vooral het zonnebloem geel. Het grijs is een warme grijstint, zoals je hem kan zien in het schemerlicht op bruine of rode objecten en planten. Het blauw is de kleur van de zomerse hemel. De donkere kleur van de letters zelf is niet zwart maar een donkere variatie van het grijs. De kleuren weerspiegelen ook het favoriete thema van mijn schilderijen, namelijk de natuur. Want als je geel en blauw mengt, krijg je groen :-). 

Etsy Seller Challenge Day 4

De letters steken allemaal iets over de gekleurde velden uit, wat iets te maken heeft met “to think outside the box”, oftewel buiten het kader denken. Het is dan wel een beetje een typische modern management uitdrukking, maar als kunstenaar is het meestal wat men doet. 

Tenslotte, de tagline “creative works” in plaats van zoiets als “Fine Arts”, waar de meeste kunstenaars voor kiezen, kwam omdat ik mezelf niet graag inperk in wat ik doe. Op dit moment zijn het wel meestal schilderijen, “fine art” dus, maar het kan in toekomst ook iets anders zijn. Afgezien daarvan komt mijn creativiteit niet noodzakelijk alleen in mijn kunst tot uitdrukking.

Ik ben er trouwens ook naar een jaar nog niet aan toe gekomen, om zoiets als briefpapier, enveloppen, visitekaartjes of iets dergelijks te laten maken… Staat op mijn heeeeel lange to-do lijst! 

Related posts